برای لغو حکم اعدام توماج صالحی پسر ایران یکسره فریاد می شویم

توماج صالحی صدای محرومان است.  توماج صدای محذوفان است. توماج صدای اعتراض است. توماج صدای هنر است. توماج صدای آزادی است. توماج حنجره و فریاد زن زندگی آزادی است. توماج صدای طبقات محروم جامعه ایران است، او در مورد بی عدالتی و فقر خوانده است. درباره غم آدم های ساده، در مورد دانشجویان و بی چشم انداز بودن آنها و در مورد طبقه کارگر و معلمان و اعتراضات آن ها. او یکی از نمادهای شجاعت و استقامت اعتراضات زن، زندگی، آزادی در ایران است.

برای آزادی او ترانه های او را می خوانیم و به توصیه های خود او عمل می کنیم: از چه می ترسید خیابان مال ماست این کشور ماست. اونها وقتی ببینند ما زیادیم از ما می ترسند …. پس از مرگ من گریه فایده نداره. من دیگه زنده نمی شم. من گریه ات رو باور نمی کنم. هر کاری می خوای بکنی الان که زنده ام باید بکنی.

در کلیپ ها  و ترانه ها و شعرهای او آنقدر صداقت و شجاعت و حمایت و همدلی موج می‌زند، که نمی توان آن ها را شنید و از کنارش رد شد. هر کجا باشی و ستم دیده باشی در صدای او خود را می بینی. از لر، عرب و بلوچ گرفته تا هر کجای دیگر. برای همين است تا همین جا، اعتراض ها نسبت به صدور حکم اعدام برای او بسیار گسترده و خشمگینانه است. نام او بر در و دیوارها نوشته می شود و تصویر او در خیابان ها نصب می شود، موزیک ویدئوهایش از خانه ها پخش می شود. از چهارشنبه تا امروز، یک ملت در برابر صدور حکم اعدام او ایستاده است. دنیا اعتراض کرده است. ایرانیان خارج از کشور در ده‌ها شهر فراخوان برای اعتراض و تظاهرات داده اند. در این دو روز هم تجمعات اعتراضی در برخی کشورها صورت گرفت. ایرانیان عکس او را در دست گرفته و با بلند کردن پلاکاردهایی برای آزادی او این حکم جنایتکارانه را محکوم کردند. تاکنون در برخی از کشورها مقابل سفارت خانه های جمهوری اسلامی تظاهرات برگزار شده و طبق فراخوان‌های داده شده ، تظاهرات ها ادامه خواهد یافت.

جمهوری اسلامی دست به بازی خطرناک زده است، صدور حکم اعدام برای محبوب ترین چهره ای که بیشتر ازهر کس دیگر پشتوانه اجتماعی دارد و می تواند نیروی وسیعی را به میدان آورد برای جمهوری اسلامی یک شکست خفت بار را به همراه خواهد آورد. جمهوری اسلامی در چنبره ای از بحران های سياسي اقتصادی اجتماعی و …و مخصوصا تحمیل فقر و تنگدستی بر ده ها میلیون مردم زحمتکش ایران، دست به حرکت احمقانه ای  زد. صدور حکم جنایتکارانه اعدام برای پسر محبوب ایران نه تنها باعث ترس و ارعاب مردم نمی شود، بلکه باعث خشم آنها شده و آنها را به وسیع ترین شکل به میدان می کشد. این خشم شعله خواهد کشید. شعله هایش را از هم اکنون می توان دید. مردم ایران فرزند خود را تنها نخواهند گذاشت.این صدای مردم است که دوباره شنیده می شود. یکسره خشم می شویم. یکسره فریاد می شویم و حاکمان ظالم را وادار به عقب نشینی می کنیم. شما توماج را آزاد نمی کنید. مردم ایران توماج را به  دست خود ازاد می کنند و این حکم ظالمانه را در هم خواهند شکست

بیان دیدگاه

یک وبسایت یا وبلاگ در WordPress.com بسازید